Obchodné podmienky
Obchodné meno: BIBIONE s. r. o.
Sídlo: Včeláre 15, 044 02 Dvorníky - Včeláre
IČO: 45 854 491
DIČ: SK20 2310 5513
Zastúpená: Zuzana Molnár - konateľ ,
Patrik Molnár – konateľ
Zapísaná: v Obchod. registri Okresného súdu Košice I, oddiel: Sro, vložka č.: 26317/V,
Tel. číslo: +421 902 315 718
E – mail: info@leonpapuce.sk
Web: www.leonpapuce.sk
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu (e-shopu)
Článok I
Úvodné ustanovenia
1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinností súvisiace s nákupom Tovaru v internetovom obchode umiestnenom na internetovej stránke www.leonpapuce.sk a sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy uzavretej medzi Obchodníkom (prevádzkovateľom internetového obchodu) a Spotrebiteľom (ďalej len „VOP").
2. Uskutočnením Objednávky Spotrebiteľ vyhlasuje, že sa oboznámil s týmito VOP a že s nimi súhlasí.
3. Tieto VOP sú prístupné v e-shope na internetovej stránke www.leonpapuce.sk a sú platné a účinné odo dňa zverejnenia.
4. Dohľad nad dodržiavaním zákona vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia ( SOI ).
Názov a adresa orgánu dozoru alebo dohľadu, ktorému činnosť poskytovateľa služieb podlieha:
Inšpektorát SOI pre Košický kraj , Vrátna 3, 040 01 Košice.
Odbor výkonu dozoru : ke@soi.sk, tel. č. 055/729 07 05, 055/622 76 55
Článok II
Vymedzenie pojmov
1. Obchodníkom /Prevádzkovateľom/, Dodávateľom Tovarov a Služieb E-shopu je spoločnosť BIBIONE, s.r.o., Včeláre 15 , 044 02 Dvorníky - Včeláre.
2. Spotrebiteľom je každý návštevník E-shopu, ktorý súhlasí so Všeobecnými obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom a objedná si Tovar alebo Služby prostredníctvom elektronických komunikačných prostriedkov a zároveň ide o fyzickú osobu, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
3. E-shopom je počítačový systém umiestnený v sieti internet s verejným prístupom.
4. Tovarom alebo Službou sú všetky produkty a služby zverejnené na stránkach E-shopu.
5. Objednávka znamená Spotrebiteľom vyplnený a odoslaný objednávkový formulár Obchodníkovi spôsobom uvedeným v týchto VOP. Objednávka je Kúpna zmluva, na základe ktorej je realizovaný predaj Tovarov a Služieb. Neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy sú tieto VOP a reklamačný poriadok.
6. Spotrebiteľ plne uznáva elektronickú komunikáciu predovšetkým prostredníctvom E-shopu, e-mailovej komunikácie a telefonickej komunikácie.
7. Reklamačný poriadok znamená Reklamačný poriadok pre nákup Tovaru v internetovom obchode vydaný Obchodníkom za účelom informovania Spotrebiteľa o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonaní záručných opráv. Reklamačný poriadok je umiestnený na internetovej stránke www.leonpapuce.sk.
8. Kúpna cena znamená kúpnu cenu za Tovar alebo Službu. Kúpna cena nezahŕňa prípadné náklady za dodanie Tovaru Spotrebiteľovi.
9. Prevádzkarňou Obchodníka, kde je možné vrátiť tovar v prípade odstúpenia od zmluvy je predajňa Obuvi LEON na adrese:
- Mlynská 21, 040 01 Košice (pondelok – piatok: 09.00 hod. – 17.30 hod.)
Článok III
Objednávka
1. Objednávka sa stáva pre Spotrebiteľa záväznou jej vyplnením a odoslaním v súlade s bodom 2. tohto článku.
2. Postup Spotrebiteľa pri vytvorení Objednávky je nasledovný:
a. Tovar si Spotrebiteľ vyberá kliknutím na obrazové zobrazenie konkrétneho Tovaru resp. na ikonu „Zobraziť "
b. V prípade záujmu o Tovar klikne Spotrebiteľ na ikonu „KÚPIŤ". V prípade, ak má vybraný Tovar viaceré prevedenia v tomto kroku si Spotrebiteľ zvolí to prevedenie o ktoré prejavuje záujem opäť kliknutím na ikonu „Do Košíka". V tejto časti Objednávky si Spotrebiteľ zároveň volí množstvo tovaru (počet ks), farbu produktu.
c. Po zobrazení nákupného košíka, v ktorom je uvedený druh Tovaru, množstvo Tovaru, farba tovaru, cena za jednotlivý Tovar a cena za všetky Tovary uložené v nákupnom košíku spolu pokračuje kliknutím na ikonu „Pokračovať".
d. V ďalšom kroku je Spotrebiteľ povinný označiť spôsob dopravy a spôsob platby a pokračuje v Objednávke kliknutím na ikonu „Pokračovať".
e. Následne Spotrebiteľ vyplní Kontaktné údaje v rozsahu
- meno a priezvisko kupujúceho,
- telefón,
- email kontakt.,
- ulica, číslo domu, mesto, psč, štát
a zároveň je Spotrebiteľ povinný po oboznámení sa so Všeobecnými obchodnými podmienkami označiť pole na znak súhlasu s ich obsahom.
f. Ak Spotrebiteľ súhlasí s druhom Tovaru/ov, množstvom Tovaru/ov, cenou za Tovar/y a Všeobecnými obchodnými podmienkami kliknutím na ikonu „Pokračovať na súhrn objednávky" sa dostane na záverečnú rekapituláciu objednávky.
g. Spotrebiteľ skontroluje objednaný druh Tovaru/ov, množstvo Tovaru/ov, cenu za Tovar/y, Fakturačnú a Doručovaciu adresu, následne kliknutím na ikonu „Objednávka s povinnosťou platby" sa stane záväznou.
3. Spotrebiteľ sa po odoslaní Objednávky v E-shope v súlade s bodom 2. tohto článku zobrazí Potvrdenie Objednávky a zároveň mu bude zaslaný automaticky generovaný e-mail s informáciami k Objednávke spolu so Všeobecnými obchodnými podmienkami.
4. Kúpna zmluva je uzatvorená momentom zobrazenia Potvrdenia Objednávky a doručením automaticky generovaného e-mailu s informáciami k Objednávke. Automatický generovaný e-mail obsahuje číslo Objednávky a zhrnutie údajov uzavretej Kúpnej zmluvy (DETAIL OBJEDNÁVKY).
5. Obchodník je oprávnený kontaktovať Spotrebiteľ aj telefonický na telefónne číslo uvedené v objednávkovom formuláre v záležitostiach týkajúcich sa alebo súvisiacich s Objednávkou a / alebo s Kúpnou zmluvou.
6. Kúpna zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku.
7. Objednávka, ktorá bola potvrdená Obchodníkom je archivovaná za účelom jej splnenia ako aj za účelom ďalšej evidencie a je Spotrebiteľovi prístupná po prihlásení sa do užívateľského účtu.
8. Vo všeobecnosti je Tovar dodávaný riadne zabalený, nový , nepoužitý – neskúšaný.
Článok IV
Kúpna cena
1. Kúpna cena je uvedená v E-shope pri Tovare v čase uskutočnenia Objednávky, v Objednávke a v potvrdení Objednávky. Takáto Kúpna cena nemôže byť po potvrdení Objednávky Obchodníkom zmenená.
Článok V
Platobné podmienky
1. Platba Kúpnej ceny sa uskutočňuje v mene EUR.
2. Za tovar a služby v E-shope je možné platiť nasledovnými spôsobmi:
- platba prostredníctvom platobnej karty - platobná brána ČSOB WebPay (pri tejto možnosti platby je Tovar zasielaný Obchodníkom Kupujúcemu až po prijatí úhrady prevodom na IBAN: SK04 7500 0000 0040 2900 7300)
- na dobierku pri prevzatí objednaného Tovaru od kuriéra – hotovosťou alebo kartou
- bezhotovostnou platbou prevodom na účet (pri tejto možnosti platby je Tovar zasielaný Obchodníkom Kupujúcemu až po prijatí úhrady prevodom na IBAN: SK04 7500 0000 0040 2900 7300).
3. Zvolený spôsob zaplatenie Kúpnej ceny je po uskutočnení Objednávky možné meniť iba so súhlasom Obchodníka.
4. Doplatky pre jednotlivé možnosti platieb sú uvedené v článku VII týchto VOP.
Článok VI
Vlastnosti Tovaru
1. Obchodník prehlasuje, že jasným, zrozumiteľným a jednoznačným spôsobom informuje Spotrebiteľa pred odoslaním objednávky o hlavných vlastnostiach Tovaru a o popredajnom servise vrátane povinnosti poskytnutia kontaktných údajov obchodníka, na ktorých bude spotrebiteľovi k dispozícii na príslušnej webovej stránke (www.leonpapuce.sk ).
2. Zároveň týmto Obchodník poučuje Spotrebiteľa, že má právo v rámci tejto lehoty na odstúpenie od zmluvy, po prevzatí Tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom" obchode a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
3. Obchodník upozorňuje Spotrebiteľa, že Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s Tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
Článok VII
Dodacie podmienky
1. Tovar je Obchodníkom dodávaný na území Slovenskej republiky a členských štátov EÚ.
2. Tovar bude Spotrebiteľovi dodaný najneskôr do 30 dní, pričom dodacia lehota začína plynúť nasledovne:
- Dodacia lehota pri Tovare, ktorého Kúpna cena bude Spotrebiteľom hradená pri prevzatí Tovaru, t.j. na dobierku, začína plynúť dňom uzavretia Kúpnej zmluvy podľa článku III. týchto VOP, t.j. potvrdením Objednávky Obchodníkom v zmysle bodu 4. Článku III. týchto VOP
- V prípade, že Spotrebiteľ zvolil iný spôsob úhrady Kúpnej ceny za Tovar a/alebo Službu, t.j. platba prostredníctvom platobnej karty, bezhotovostnou platbou prevodom na účet začína Dodacia lehota plynúť až od úplného zaplatenia Kúpnej ceny, t.j. od pripísania celej sumy Kúpnej ceny na účet Obchodníka
3. Spotrebiteľ je povinný prevziať Tovar v mieste, ktoré je uvedené v potvrdení Objednávky Spotrebiteľa Obchodníkom. V prípade, ak dôjde k omeškaniu dodania Tovaru zo strany Obchodníka, Obchodník je oprávnený predĺžiť lehotu na dodanie Tovaru, a to aj opakovane, o čom je Spotrebiteľ telefonicky oboznámený Obchodníkom. V prípade, ak Spotrebiteľ neprevezme objednaný Tovar do 14 dní odo dňa, keď bol Spotrebiteľovi dostupný, je Obchodník oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy a predať Tovar tretej osobe.
4. Ak je Tovar skladom je expedovaný podľa kapacitných možností v čo najkratšom čase, najneskôr do 5 pracovných dní odo dňa potvrdenia Objednávky.
5. Spolu s Tovarom je Spotrebiteľovi zasielaná faktúra (daňový doklad), návod ako i ostatné dokumenty k Tovaru (údaje o spôsobe použitia, údržby Tovaru, nebezpečenstve z nesprávneho použitia, podmienkach uchovávania a skladovania).
6. Za miesto plnenia sa považuje miesto, do ktorého je Tovar dodávaný.
7. Obchodník realizuje dopravu ku Spotrebiteľovi prostredníctvom:
- kuriérskej spoločnosti na adresu uvedenú v Objednávke,
- osobne na zvolenej prevádzke v Objednávke,
8. Náklady na dodanie Tovaru:
- osobný odber v predajni – 0,- eur,
- prostredníctvom kuriérskej spoločnosti – 3,90 eur (pri nákupe v hodnote nad 90,- Eur doprava ZDARMA),
9. Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke právo k Tovaru až úplným zaplatením celej Kúpnej ceny za Tovar. Zodpovednosť za škody spôsobené na Tovare prechádza na Spotrebiteľa v momente, keď prevezme Tovar od Obchodníka, alebo keď tak neurobí včas, potom v čase keď mu Obchodník umožní nakladať s Tovarom a Spotrebiteľ Tovar neprevezme.
Článok VIII
Odstúpenie od Kúpnej zmluvy zo strany Obchodníka
1. Odstúpiť od Kúpnej zmluvy resp. Objednávky môže Spotrebiteľ aj Obchodník.
2. Obchodník môže odstúpiť od zmluvy, ak si nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy z dôvodu
- vypredania zásob
- nedostupnosti Tovaru
- ak výrobca, dovozca Tovaru dohodnutého v Kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností Obchodníka vyplývajúcich z Kúpnej zmluvy alebo
- z dôvodov vyššej moci alebo ak
- ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať Tovar Spotrebiteľovi v lehote určenej týmito VOP alebo
- zjavnej chyby v Kúpnej cene uvedenej pre Tovar na E- shope (t. j. Kúpna cena zjavne iná ako obvyklá cena obdobného Tovaru
- ak si Spotrebiteľ zvolil spôsob platby Kúpnej ceny za objednaný Tovar na dobierku, je Obchodník oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy ak si Spotrebiteľ neprevezme objednaný Tovar riadne a včas alebo ak sa objednaný Tovar vráti späť Obchodníkovi po neúspešnom pokuse o jeho dodanie Spotrebiteľovi. Obchodník je v takom prípade oprávnený požadovať od Spotrebiteľa náhradu nákladov na prepravu, ktoré mu vznikli v súvislosti s neúspešným dodaním objednaného Tovaru, vrátane nákladov na balné objednaného Tovaru
- v prípade, ak si Spotrebiteľ zvolí spôsob úhrady Kúpnej ceny bezhotovostne prostredníctvom platobnej karty je Obchodník oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy, ak neobdrží od Spotrebiteľa úhradu Kúpnej ceny za objednaný Tovar do jedného dňa odo dňa uzavretia Kúpnej zmluvy.
Obchodník je povinný o tejto skutočnosti okamžite po zistení informovať Spotrebiteľa a zároveň je povinný ponúknuť Spotrebiteľovi náhradné plnenie alebo možnosť pre Spotrebiteľa odstúpiť od kúpnej zmluvy.
3. Za platné odstúpenie Obchodníka od Kúpnej zmluvy sa považuje odovzdanie resp. odoslanie písomného formulára o odstúpení Spotrebiteľovi formou e-mailu na e-mailovú adresu uvedenú v užívateľskom účte alebo Objednávkovom formuláre Spotrebiteľa.
Článok IX
Odstúpenie od Kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho, ktorý je Spotrebiteľom
1. Súhlasom Spotrebiteľa so VOP a reklamačným poriadkom, ktorý je podmienkou k vzniku Objednávky a uzavretiu Kúpnej zmluvy Spotrebiteľ potvrdzuje, že bol v zmysle týchto VOP a reklamačného poriadku Obchodníkom riadne a včas poučený o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy.
2. Spotrebiteľ, ktorý je fyzickou osobou a ním zakúpený tovar neslúži na výkon zamestnania, povolania alebo podnikania je oprávnený odstúpiť od Kúpnej zmluvy resp. Objednávky bez udania dôvodu v súlade v lehote 14 dní od prevzatia Tovaru. Tovar sa považuje za prevzatý Spotrebiteľom okamihom, keď Spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a. tovary objednané Spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b. dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c. tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
3. Spotrebiteľ si môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy jedným z nasledujúcich spôsobov:
- písomne v listinnej podobe
- prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy zaslaného Kupujúcemu spolu s potvrdením prijatia Objednávky E-shopom,
- prostredníctvom zápisu na inom trvanlivom nosiči t. j. zaslaním vyplneného formulára na odstúpenie od zmluvy na e-mail info@leonpapuce.sk
- akýmkoľvek jednoznačne formulovaným vyhlásením Spotrebiteľa, ktoré vyjadruje jeho vôľu odstúpiť od zmluvy
4. Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 19 ods. 1 zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty. Náklady na vrátenie tovaru, vrátane nákladov na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty znáša spotrebiteľ.
5. Spotrebiteľ je povinný zaslať Obchodníkovi Tovar prostredníctvom bežného poštového balíka alebo prostredníctvom kuriéra alebo odovzdať zakúpený Tovar v prevádzkarni Obchodníka s označením „Odstúpenie bez uvedenia dôvodu." Tovar nám nezasielajte na dobierku! Takýto Tovar nebude prevzatý! Odporúčame Tovar (resp. zásielku) poistiť!
6. Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy je zachovaná ak Spotrebiteľ doručil Obchodníkovi oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy osobne najneskôr v posledný deň určenej lehoty na kontaktnú adresu Obchodníka, toto oznámenie odovzdal na poštovú prepravu najneskôr v posledný deň lehoty na adresu, ktorá je uvedená v kontaktoch alebo si uplatnil právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy prostredníctvom vyplneného formulára zaslaného e-mailom najneskôr v posledný deň lehoty.
7. Spotrebiteľ môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
8. Tovar, ktorý chce Spotrebiteľ v zmysle tohto článku vrátiť musí byť v pôvodnom stave a nesmie byť poškodený. V prípade, ak bude Obchodníkovi pri odstúpení Spotrebiteľa od Kúpnej zmluvy podľa tohto článku vrátený zakúpený Tovar v poškodenom stave, Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s Tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti Tovaru.
9. Spotrebiteľ je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať kompletný Tovar v originálnom obale späť na adresu sídla Obchodníka alebo ho osobne odovzdať Obchodníkovi v sídle spoločnosti. Lehota podľa prvej vety tohto sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Spotrebiteľ je povinný doručiť Obchodníkovi Tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený, v originálnom obale, nepoužívaný - nenosený, (okrem prípadu uvedeného v článku VI bod 2 týchto VOP t. j. Spotrebiteľ má právo po prevzatí Tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom" obchode a to v rozsahu potrebnom na zistenie vlastností Tovaru) a neznečistený. Tovar má byť zabalený. Obchodník zároveň opätovne upozorňuje Spotrebiteľa na znenie článku VI bod 3 týchto VOP t. j. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s Tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
10. Po prijatí Tovaru spolu so všetkou dokumentáciou budú Kupujúcemu vrátené peňažné prostriedky (kúpna cena, vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky) do 14 dní od dňa odstúpenia od zmluvy spôsobom vyznačeným vo formulári. Ak Spotrebiteľ neuvedie spôsob vrátenia platby Obchodník platbu vráti spôsobom, aký použil pri úhrade Spotrebiteľ. Pri odstúpení od Kúpnej zmluvy Obchodník nie je povinný Spotrebiteľovi vrátiť platby pred tým, ako mu je zakúpený Tovar doručený alebo kým Spotrebiteľ nepreukáže zaslanie zakúpeného Tovar späť Obchodníkovi, ibaže Obchodník navrhne, že tovar si vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
11. Ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej Spotrebiteľ - spotrebiteľ odstúpil. Od Kupujúceho - spotrebiteľa nemôže Obchodník požadovať žiadne náklady alebo iné platby v súvislosti so zrušením doplnkovej zmluvy okrem úhrady nasledujúcich nákladov a platieb:
- náklady na vrátenie tovaru
- cena za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak spotrebiteľ podľa § 19 ods. 1 odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je poskytnutie služby, dodávanie vody, ktorá nie je na predaj v obmedzenom objeme alebo v určenom množstve, alebo dodanie tepla, a pred začatím poskytovania plnenia udelil výslovný súhlas podľa § 17 ods. 10 písm. c). Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého plnenia, ak je celková cena dohodnutá v zmluve nadhodnotená
- dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
12. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
a. poskytnutie služby, ak
- došlo k úplnému poskytnutiu služby a
- poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
b. dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c. dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
d. dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze
e. dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,
f. dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g. dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť,
h. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal,
i. dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,
j. dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,
k. tovar zakúpený na verejnej dražbe,
l. poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,
m. dodanie digitálneho obsahu, ktorý obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak
- dodávanie digitálneho obsahu začalo a
- spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b), ak je podľa zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.
13. Odstúpenie od Kúpnej zmluvy je účinné dňom, kedy bolo doručené druhej zmluvnej strane. Odstúpením od Kúpnej zmluvy sa táto od začiatku zrušuje.
Článok X
Zodpovednosť za vady a záruka a uplatnenie reklamácie, sťažností a podnetov
1. Obchodník zodpovedá:
- za to, že objednaný Tovar je bez vád, má požadovanú prípadne právnymi predpismi stanovenú akosť, mieru, množstvo alebo hmotnosť,
- za to, že Tovar v čase prevzatia Spotrebiteľom má vlastnosti výslovne vymienené alebo obvyklé, že ho možno použiť podľa povahy a účelu Kúpnej zmluvy alebo podľa toho, čo si zmluvné strany dojednali a že vec nemá právne vady,
- za vady, ktoré má objednaný Tovar v čase jeho prevzatia Spotrebiteľom,
- montáž alebo inštaláciu ak bola súčasťou kúpnej zmluvy a bola vykonaná Obchodníkom
- montáž alebo inštaláciu, ktorú mal vykonať Spotrebiteľ, vykonal Spotrebiteľ nesprávne v dôsledku nedostatkov návodu na montáž alebo inštaláciu, ktorú mu poskytol Obchodník alebo dodávateľ digitálneho obsahu alebo digitálnej služby.
2. Pri použitom Tovare nezodpovedá Obchodník za vady vzniknuté jeho použitím alebo opotrebovaním. Pri Tovare, ktorý sa predáva za nižšiu cenu nezodpovedá Obchodník za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná.
3. Za vadu objednaného Tovaru nie je možné považovať jeho zmenu, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby Tovaru v dôsledku jeho nesprávneho používania, mechanického poškodenia, nesprávneho skladovania alebo nedovoleného zásahu.
4. Záručná doba na uplatnenie reklamácie na Tovar je 24 mesiacov a na použitý Tovar je 12 mesiacov. Ak je na Tovare, jeho obale alebo na návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
5. Pri vybraných Tovaroch je možnosť voľby predĺženej záručnej doby za poplatok.
6. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia Tovaru Spotrebiteľom.
7. Ak o to Spotrebiteľ požiada, vystaví mu Obchodník záručný list k zakúpenému Tovaru. Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe.
8. Spotrebiteľ môže uplatniť práva zo zodpovednosti za vady u Predávajúceho spôsobom uvedeným v Reklamačnom poriadku, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP
Článok XI
Ochrana osobných údajov
1. Spotrebiteľ vyhlasuje, že svoje osobné údaje poskytuje dobrovoľne pre korektné plnenie Objednávky.
2. Obchodník prehlasuje, že neposkytne osobné údaje Kupujúceho tretej osobe, okrem prepravnej spoločnosti pre doručenie Tovaru a zároveň okrem prípadov vyplývajúcich z týchto VOP.
3. Obchodník vyhlasuje, že poskytnuté osobné údaje spracováva výhradne v súlade so zákonom č. 122/2013 Zb. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.
4. Spotrebiteľ má právo kedykoľvek bezplatne požiadať Obchodníka, aby jeho osobné údaje vymazal z databázy.
Článok XII
Riešenie spotrebiteľských sporov
1. Obchodník týmto v zmysle ust. § 5 ods. 1 písm. l) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov informuje spotrebiteľa o možnosti obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov v prípadoch ustanovených osobitným predpisom (zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov).
2. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu (e-mailom na info@leonpapuce.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva. Ak Obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z.
3. Subjektom alternatívneho riešenia sporov je orgán alternatívneho riešenia sporov uvedený v odseku 2 a oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov ARS, ktorý je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR: (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1?csrt=6246354263768100902).
Orgánmi alternatívneho riešenia sporov sú:
a. Úrad pre reguláciu sieťových odvetví pre spory vyplývajúce zo zmlúv o pripojení do distribučnej sústavy, zmlúv o pripojení do distribučnej siete, zmlúv o združenej dodávke elektriny, zmlúv o združenej dodávke plynu, zmlúv o dodávke a odbere tepla, zmlúv o dodávke pitnej vody a zmlúv o odvádzaní odpadovej vody uzatvorených so subjektom vykonávajúcim regulovanú činnosť podľa osobitného predpisu,
b. Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb pre spory vyplývajúce zo zmlúv o poskytovaní verejných služieb, ktoré sa týkajú kvality a ceny služieb, a zo zmlúv o poskytovaní poštových služieb, ktoré sa týkajú poštových služieb a poštového platobného styku,
c. Slovenská obchodná inšpekcia pre spory neuvedené v písmenách a) a b) okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb.
4. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online:
na https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK
5. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len Spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi Kupujúcim - Spotrebiteľom a Obchodníkom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku.
6. Každý Spotrebiteľ má právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov. Počas alternatívneho riešenia sporov Spotrebiteľ spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme rýchleho vyriešenia sporu. V prípade cezhraničného sporu má Spotrebiteľ právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.
Článok XIII
Záverečné ustanovenia
1. Obchodník si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto VOP a reklamačný poriadok aj bez predchádzajúceho upozornenia Spotrebiteľa. V prípade zmeny VOP a reklamačného poriadku, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých VOP a reklamačného poriadku, ktoré boli platné v momente odoslania Objednávky Spotrebiteľom.
2. Neoddeliteľnou súčasťou týchto VOP sú aj reklamačné podmienky.
3. Tieto VOP sú k dispozícii v sídle spoločnosti k nahliadnutiu Spotrebiteľom ako aj sú zverejnené na internetovej stránke www.leonpapuce.sk.
4. Tieto VOP vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť 01.07.2024.
V Včelároch dňa 01.07.2024
REKLAMAČNÝ PORIADOK
Reklamačné podmienky internetového obchodu (E-shopu)
neoddeliteľná súčasť všeobecných obchodných podmienok
1. Reklamovať je možné len Tovar, ktorý bol zakúpený len u Obchodníka a ktorý je vlastníctvom Spotrebiteľa.
2. Na všetok ponúkaný Tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov a na použitý Tovar je 12 mesiacov. Ak je na Tovare, jeho obale alebo na návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
3. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia Tovaru od prepravnej spoločnosti.
4. Spotrebiteľ je povinný reklamáciu uplatniť bezodkladne u Obchodníka, a to hneď po zistení vady.
5. Spotrebiteľ môže uplatniť práva zo zodpovednosti u Obchodníka nasledovne:
a. v kamennom obchode Predávajúceho,
b. písomnou vlastnoručne podpísanou reklamáciou prostredníctvom reklamačného formulára na adresu sídla Obchodníka spolu s reklamovaným Tovarom a dokladom o kúpe Tovaru prostredníctvom bežného poštového balíka alebo prostredníctvom kuriéra. Obchodník nepreberá zakúpený Tovar, ktorý mu bol zaslaný Spotrebiteľom prostredníctvom dobierky.
c. elektronicky prostredníctvom reklamačného formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 2 týchto VOP.
6. Spotrebiteľ je zároveň povinný bezodkladne odovzdať alebo sprístupniť reklamovaný Tovar a predložiť doklad o kúpe Tovaru Obchodníkovi v ktorejkoľvek jeho prevádzkarni uvedenej v článku II. bod 9 VOP alebo prostredníctvom poštovej zásielky na adresu sídla Obchodníka.
7. Pre spárovanie reklamovaného Tovaru s uplatnenou reklamáciou oznámi Spotrebiteľ Obchodníkovi pri predložení reklamovaného Tovaru svoje meno a priezvisko, adresu trvalého pobytu a dátum uskutočnenia reklamácie prostredníctvom reklamačného formulára, ktorý je umiestnený na internetovej stránke E-shopu.
8. Obchodník poskytne Spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady Spotrebiteľom. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade odstráni.
9. Ak Obchodník zodpovedá za vady predanej veci má voči nemu Spotrebiteľ nasledovné nároky:
a. Právo na opravu alebo výmenu veci:
Ak má Tovar vadu, ktorú možno odstrániť, Obchodník ju bezplatne, riadne bez zbytočného odkladu, najneskôr v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie odstráni. Obchodník môže 30-dňovú lehotu predĺžiť v prípade, ak je dlhšia lehota odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť. O tejto skutočnosti Obchodník upovedomí Spotrebiteľa ešte pred uplynutím 30-dňovej lehoty. Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný Tovar za bezvadný, ak to Spotrebiteľovi nespôsobí závažné ťažkosti. Spotrebiteľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu Tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti Tovaru, výmenu súčasti Tovaru, len ak tým Obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu Tovaru alebo závažnosť vady. Obchodník môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na závažnosť vady a na skutočnosť, či by oprava veci spôsobila Obchodníkovi značné ťažkosti.
b. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od zmluvy, ak:
- obchodník vec neopravil ani nevymenil,
- obchodník vec neopravil ani nevymenil v súlade s § 623 ods. 4 a 6 Občianskeho zákonníka,
- Obchodník odmietol odstrániť vady z dôvodu, že oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na závažnosť vady a na skutočnosť, či by oprava veci spôsobila Obchodníkovi značné ťažkosti,
- vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci,
- vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy,
- Obchodník vyhlásil alebo z okolností je zrejme, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre Spotrebiteľa
10. Pri posudzovaní práva Spotrebiteľa na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy za rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene veci a za vadu takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu.
11. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád.
12. Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy ak sa spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná.
13. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, Spotrebiteľ môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
14. Obchodník po odstúpení od zmluvy vráti Spotrebiteľovi kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci Obchodníkovi alebo po preukázaní, že Spotrebiteľ zaslal vec Obchodníkovi, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
15. Obchodník vráti kúpnu cenu Spotrebiteľovi alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil Spotrebiteľ pri zaplatení kúpnej ceny, ak Spotrebiteľ výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša Obchodník.
16. Ak Obchodník odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi Spotrebiteľovi. Ak Spotrebiteľ znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť Obchodníka za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a Obchodník nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa 2 mesačná lehota na uplatnenia vady nevzťahuje.
17. Spotrebiteľ má voči Obchodníkovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá Obchodník, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Spotrebiteľ musí právo na náhradu účelne vynaložených nákladov uplatniť u Obchodníka najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.
18. Práva zo zodpovednosti za vady Tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe. Spotrebiteľ môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady len, ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia dvoch rokov a pri použitých veciach jedného roka.
19. Právo na záruku zaniká v prípade, že:
a. k vade došlo mechanickým poškodením Tovaru spôsobeným Spotrebiteľom,
b. nesprávnym zaobchádzaním s Tovarom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie,
c. neoznámením zjavných vád pre prevzatí Tovaru,
d. používaním Tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu Tovaru,
e. zanedbaním starostlivosti a údržby o Tovar,
f. poškodením Tovaru nadmerným zaťažovaním,
g. používaním Tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
20. Zo záruky sú taktiež vyňaté chyby, ktoré vznikli pri živelnej pohrome. Záruka sa nevzťahuje taktiež i na bežné opotrebenie Tovaru (alebo jeho časti) spôsobené používaním Tovaru. Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa reklamovať.
21. Pre úpravu zodpovednosti za vady Tovaru, vrátane záruky za akosť, v zmluvných vzťahoch medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom, ktorý nie je Spotrebiteľom, sa použijú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka.
22. Reklamácia sa považuje za vybavenú ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného Tovaru, jeho výmenou alebo vrátením Kúpnej ceny Tovaru, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
23. Nepoškodenie Tovaru resp. neporušenosť obalu (podľa pokynov pri preberaní Tovaru) je potrebné skontrolovať pri preberaní Tovaru, nakoľko sa Tovar pri preprave môže poškodiť, odporúčame Spotrebiteľom rozbaliť Tovar a prezrieť si ho v prítomnosti dopravcu. Vašim podpisom kuriérovi prehlasujete, že obal a rovnako aj Tovar zabalený v obale sú v poriadku a nepoškodené.
24. Tieto Reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok a Obchodník si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia Spotrebiteľa.
Na linku "Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu (e-shopu)" nájdete všetky potrebné informácie vrátane príloh Reklamačného formulára a odstupenia od zmluvy.
Všeobecné obchodné podmienky internetového obchodu (e-shopu)
Z Á R U Č N Ý L I S T
Vážený zákazníci, ďakujeme Vám za Vašu dôveru. Našim cieľom je Vaša spokojnosť so zakúpeným výrobkom.
Zakúpili ste si vychádzkovú obuv so zdravotným účinkom, prípadne CErtifikovanú pracovnú obuv.
Preto si Vás dovoľujeme upozorniť na niektoré zásady správneho používania a ošetrovania Vami zakúpenej obuvi a koženej galantérie. Skôr ako si obuv kúpite, dôkladne si ju vyskúšajte, lebo nesprávny výber obuvi ohrozuje zdravie Vašich nôh. Súčasne dbajte na to aby zvolený strih, tvar, veľkosť a šírka obuvi presne zodpovedali Vašej nohe a Vašim potrebám nakoľko vady spôsobené nesprávnym výberom obuvi nemôžu byť dôvodom k následnej reklamácií. Vprípade vrátenia tovaru po vyskúšaní cez e-shop, alebo na predajni nie je možné vrátiť nosenú obuv.
Pri výbere obuvi rozlišujte obuv podľa účelu. Pre každú príležitosť je vhodný iný druh obuvi. Účelovosť ovplyvňuje konštrukcia, použitý materiál a spôsob údržby. Berte prosím pri výbere do úvahy, k akému účelu budete obuv používať.
- Spoločenská /Módna obuv – je určená pre krátkodobé nosenie najmä v interiéry. Do tejto skupiny patria celokožená obuv klasického strihu s koženou podrážkou, obuv saténová. Táto obuv je veľmi citlivá na vlhkosť a nerovný povrch. Obuv s opätkom vyšším ako 60 mm nie je vhodná zo zdravotného hľadiska na celodenné nosenie
- Vychádzková obuv – je určená na celodenné nosenie, nie na športové účely.
- Domáca obuv – vyrobená prevažne ztextilného materiálu, určená pre nosenie v miestnostiach /papuče/ .
- Zdravotná obuv – vyrobená prevažne z kože, vhodná na celodenné nosenie v interiéry aj exteriéry.
Ak je obuv používaná k inému účelu, ako je určená nemôže byť reklamovaná. Záručná doba je 24 mesiacov. V žiadnom prípade nemôžeme zamieňať záručnú dobu so životnosťou výrobku. Životnosť obuvi je daná spôsobom a intenzitou používania, tz., že intenzívnym používaním môže byť životnosť obuvi nižšia, než záručná doba.
Zásady správneho používania a ošetrovania jednotlivých druhov obuvi:
- Novú obuv noste len kratší čas, aby sa prispôsobila tvaru nohy. Obuv striedajte v období najmenej 2 – 3 dni, najmä pri vlhkom počasí. Vyvarujte sa rozmáčaniu koženej a velúrovej obuvi, poškodzuje povrchovú úpravu a deformuje tvar obuvi. Táto obuv nemá neobmedzenú odolnosť proti vlhkosti ani pri používaní impregnačných prostriedkov.
- Premočenú obuv nikdy prudko nesušte ! Nechajte ju vyschnúť pri izbovej teplote.
- Obuv denne starostlivo ošetrujte, predĺžite jej životnosť. Zvlášť zimnú a celoročnú obuv, pred prvým použitím naimpregnujte /nakrémujte/ . Impregnáciu /krémovanie/ opakujte pravidelne v závislosti na počasí. Pravidelným ošetrovaním a včasnou výmenou opotrebovaných opätkov, podrážok, zabránite rozsiahlemu poškodeniu niektorých častí obuvi.
- Pri obúvaní, zvlášť uzavretého strihu, používajte obúvaciu lyžicu, aby ste zabránili polámaniu pätnej časti . Obúvajte a vyzúvajte vždy rozviazané topánky, zabránite prelomeniu , prípadne odtrhnutiu päty. Po vyzutí obuv napnite na napináky príslušnej veľkosti, alebo vystužte novinovým papierom
- Chráňte obuv pred chemikáliami, saponátmi a rozpúšťadlami. Koženú obuv v žiadnom prípade neperte v práčke ! Zbavíte tak material elastickosti , spôsobíte jeho praskanie a zároveň oslabíte spony a šitie.
- Pri zvýšenom potení alebo prevlhnutí môže obuv čiastočne púšťať farbu.
- Nerovnomerná kresba zvršku a čiastočná rozdielnosť povrchu je charakteristická pre prírodnú kožu.
Poškodenie obuvi spôsobená nerešpektovaním uvedených zásad, nemôže byť predmetom následnej reklamácie. Ošetrovanie a údržba obuvi:
- Výrobok z usne /kože/ – treba očistiť od blata a prachu vhodnou kefkou alebo handričkou, prípadne vlhkou špongiou . Rozmáčanie výrobku poškodzuje vzhľad povrchovej úpravy a deformuje tvar. Po odstránení nečistôt a vysušení výrobku naneste tenkú vrstvu farebného alebo bezfarebného krému a vyleštíte. V prípade mechanického odretia lícovej vrstvy si výrobok prestriekajte krycou farbou príslušného odtieňa v sprayovom balení. Koža nie je vode odolný materiál, ale odpudivosť vody od Vašej obuvi možno zvýšiť pomocou impregnačných prostriedkov.
Každý farbený materiál za prítomnosti vlhkosti môže uvoľňovať farbu, preto je nutné ho ešte pred prvým použitím ošetriť prípravkami určenými na zamedzenie uvoľňovania farby. Nejedná sa o materiálovú chybu, ale o prirodzenú vlastnosť farbeného materiálu. Farbený materiál je preto nutné pravidelne ošetrovať prípravkami na to určenými.
- Výrobok z vlasových materiálov nebuk, velúr –zbaviť blata a prachu gumenou kefkou. Na odstránenie mastnôt použiť chemický prostriedok na čistenie škvŕn. Na ošetrenie sú vhodné impregnačné alebo farebné prostriedky v sprayoch špeciálne na vlasové materiály. Po zaschnutí farbiva jemne prekefovať gumovou kefkou. Výrobok nikdy nekrémujte krémami na usňovú obuv.
- Výrobok z lakových usní - nečistoty odstrániť mäkkým textilom za sucha alebo mokra. Povrch je nutné chrániť pred chemickými vplyvmi, rozmáčaním a predovšetkým mrazom! Užívaním výrobku pod bodom mrazu / 0 st. C/ laková useň stuhne a dôjde k popraskaniu lakovej vrstvy.
- Výrobok z povrstvenej kože - očistiť od blata a prachu vhodnou kefkou alebo handričkou, prípadne vlhkou špongiou . Rozmáčanie výrobku poškodzuje vzhľad povrchovej úpravy a deformuje tvar. Po odstránení nečistôt ponechajte výrobok voľne vysušiť.
- Výrobok z poromerických materiálov - očistiť od blata a prachu vhodnou kefkou alebo handričkou, prípadne vlhkou špongiou . Po odstránení nečistôt ponechajte výrobok voľne vysušiť. Plastové súčasti obuvi sú často farbené a bývajú veľmi náchylné k mechanickému poškodeniu spôsobenému, napr. zakopnutím. Výrobok vyrobený zo syntetického materiálu nie je vhodný na nosenie za teplôt pod -5 ̊C
- Výrobok z textilných materiálov - čistiť jemným kefovaním. Podľa druhu textilu a povahu znečistenia tiež vytieraním za vlhka. Mastné škvrny očistiť čističom škvŕn na textil. Do poručujeme impregnovať, nikdy neprať! Výrobok nie je vhodný do daždivého počasia a vlhkého prostredia.
Upozornenie :
- Useň je poromerický materiál, ktorý sa vyznačuje tým, že prepúšťa vodu. Túto vlastnosť je možné zmierniť ošetrením a to už pred prvým použitím, a potom pravidelným opakovaním. Napriek tomu výrobok z tohto materiálu nie je vhodný do dažďa tak ako lakovaná useň do mrazu !!! Obuv chráňte pred vlhkom a premáčaním, vžiadnom prípade ju neperte !!!
- Úplné premočenie usňového výrobku trvalo poškodí jeho vzhľad, deformuje tvar. Takmer každá useň je dofarbovaná do žiaduceho odtieňa, čo môže pri nadmernom potení alebo prevlhnutí spôsobovať čiastočné zafarbovanie. K eliminácii do poručujeme špeciálne prípravky. Nerovnomerná kresba líca, čiastočná odlišnosť farebného odtieňa a výrazné prírodné znaky nie sú chybou, ale vlastnosťou použitého materiálu !!!
- perforovaná a sandálová obuv je vhodná iba do suchého prostredia
- stielky, zlomené pracky, či znefunkčnené suché zipsy nie sú predmetom reklamácie, stará sa one sám zákazník
- obuv pred použitím natrite krémom, alebo naimpregnujte silikónovým olejom, okrem obuvi z teľacej kože.
- pri obúvaní uvoľnite suchý zips, alebo pracku, obuv nevyzúvajte pristúpením päty, pretože nadmerné namáhanie naj opotrebúvaných častí môže viesť k poškodeniu obuvi
- obuv chráňte pred prudkými tepelnými zdrojmi a pred mrazom. Obuv neodporúčame používať mimo rozsahu teplôt od 0 – 50 st. C.
- obuv chráňte pred chemikáliami, saponátmi, rozpúšťadlami, tvrdými a ostrými predmetmi, ktoré by mohli poškodiť povrchovú úpravu zvršku, alebo podošvy
- obuv nie je vhodná ako pracovná obuv na prácu, okrem CErtifikovanej pracovnej obuvi
- pokiaľ sa jedná o mechanicky poškodenú obuv, rozumie sa rozpáraná, roztrhaná, alebo znefunkčnené suché zipsy, takéto poškodenie nie je predmetom reklamácie
Dodržiavanie týchto zásad povedie k Vašej spokojnosti a zabezpečí obuvi dlhú životnosť, v prípade ich nerešpektovania však nemôžeme reklamáciu uznať.
Podmienky reklamácie :
- Na zakúpenú obuv sa vzťahuje záruka 24 mesiacov od zakúpenia.
- Záručná doba sa predlžuje odobu, kedy bol tovar v oprave, maximálne o30 dní.
- Reklamácia môže byť uplatnená v prevádzke, v ktorej ste obuv kúpili a to bezodkladne, ihneď po zistení chyby. Prípadná reklamácia nebude uznaná ak bude obuv s vadou ďalej užívaná a z odstrániteľnej vady sa stane vada neodstrániteľná
Výrobnou chybou sa rozumie nedostatok na obuvi, ktorým je obmedzené, prípadne znemožnené jej ďalšie používanie, ak však príčinou tohto stavu nebolo opotrebenie obuvi úmyselné, či neúmyselné poškodenie alebo zanedbanie základných pravidiel ošetrovania. Vprípade, že sa na obuvi prejaví chyba, je nutné obuv reklamovať okamžite a bezodkladne po zisteníaďalej ju nepoužívať (§ 599 Občianskeho zákonníka).
- Na reklamáciu je potrebné predkladať len tovar riadne vyčistený / nezablatený, nezapáchajúci , suchý/ zbavený všetkých nečistôt + pokladničný doklad /faktúra/
- Pri uplatnení záručného práva sa bude podľa rozsahu chyby postupovať nasledovne:
1. Bezplatná záručná oprava
2. Poskytnutie zľavy z kúpnej ceny tovaru – podľa rozsahu vady
3. Výmena tovaru
4. Odstúpenie od zmluvy
Záruka sa nevzťahuje na:
- Na opotrebenie tovaru, zmeny vzhľadu tovaru spôsobené jeho užívaním alebo poškodenia spôsobené zanedbaním riadnej údržby, resp. nedodržaním zásad pre účelové používanie tovaru.
- Prešúchanie podošiev, vyrezanie na špičkách, opotrebovanie a zlomenie podpätkov a pätníkov
- Mechanické poškodenia, odretia, odtrhnutia jazýčkov zipsov, popukanie lakovej politúry v dôsledku nesprávneho zásahu alebo údržby, okopanie špičiek,
- Farbenie prírodných koží vo vnútri obuvi vplyvom pôsobenia potu alebo silného premočenia obuvi
- Poškodenie vzniknuté vdôsledku nesprávneho prispôsobenia obuvi k nohe, napr. prešúchanie podšívok na pätách a špičkách
- Strata ozdobných súčastí obuvi – spony, štrasové komponenty, ozdoby atď.
- Na pohodlnosť obuvi – pri výbere obuvi sa sústreďte na to, či je obuv dostatočne široká, dlhá, pohodlná, pretože neskoršie reklamácie z tohto dôvodu neakceptujeme.
- Vzhľadom k rozdielnej intenzite užívania tovaru u jednotlivých spotrebiteľov môže byť životnosť tovaru vyčerpaná ešte pred uplynutím záručnej doby.
Príjemnú a pohodlnú chôdzu Vám želá BIBIONE, s.r.o., Včeláre 15, 044 02 Dvorníky – Včeláre, IČO : 45854 491